Sosyal Medya Gelişimi

Sosyal medyayı tanımlayan en önemli kelime kuşkusuz ki iletişimdir. İnsanlarla iletişim kurma isteği daha sonra bu işlemi hızlı ve anlık yapma güdüsü bizi teknolojik ilerlemeye itmiştir. Teknolojik gelişmelerle birlikte sosyal medyada eş zamanlı ilerleme kaydetmiştir. Teknoloji geliştikçe sosyal medyaya olan istek de artıyor. Şu her bireyin en az bir ya da birden fazla sosyal medya hesabı bulunmaktadır. Ve akıllı telefonlar sayesinde sosyal medya hesapları aktif bir şekilde kullanılıyor. Medya dediğimizde aklımıza ilk gelen gazete, televizyon iken şu an sayabileceğimiz çok fazla sosyal medya hesabı vardır.

Okumaya devam et Sosyal Medya Gelişimi

Facebook Hesap Güvenliği Sağlama Yolları

Sosyal medya hesaplarını neredeyse hepimiz kullanıyoruz. Fotoğraflarımızı ve bilgilerimizi diğer insanlarla paylaşma imkanı bulduğumuz bu tür sosyal medya sitelerinde kendimize özel bilgilerimizi de depolayabiliyoruz. Bu kişisel bilgilerimizin bulunduğu sosyal medya hesaplarını korumak ve onların güvenliğini artırmak da son derece önemli bir noktadır.

Okumaya devam et Facebook Hesap Güvenliği Sağlama Yolları

Apple’da Fotoğrafları Güvende Tutma Yöntemleri

1 Eylül’de Kate Upton ve Jennifer Lawrence başta olmak üzere bir çok ünlü internete sızan fotoğrafları ve videolarıyla yoğun bir şekilde konuşuldu. Bu özel fotoğrafların ise her ne kadar henüz kesinleşmemiş ve kanıtlanmamış da olsa Apple iCloud hesaplarından sızdırıldığı söylentisi ortaya atıldı. Türkiye’de ise bu fotoğraflar sadece el altından yayılmakla kalmadı, bir çok internet haberciliği yapan sitede de daha fazla ziyaretçi çekebilmek uğruna bu fotoğraflar ayan beyan “ŞOK ŞOK ŞOK”, “En seksi fotoğraflar” temalarıyla sergilendi. Bu yazıda ise sadece Apple iOS cihazlarında şahsi bilgilerinizi, içeriklerinizi, fotoğraflarınızı ve videolarınızı nasıl güvenle saklamanız gerektiğine yönelik bilgiler yer alacak. Fotoğrafları ise bu yazıda bulamayacaksınız :) Okumaya devam et Apple’da Fotoğrafları Güvende Tutma Yöntemleri

Facebook’ta Reklam Vermek (Tavsiyeler)

Facebook‘un üye sayısının 1 milyara ulaşmasının ardından, markalar ve reklam verenler için en çekici mecra olmaya başladığını rahatlıkla söyleyebiliriz. Reklam gelirlerini istediği düzeye çıkartamadığı dedikodularının sektörde dolaşmasına rağmen, sosyal medya lideri reklam alternatiflerini sürekli olarak arttırmaya devam ediyor. Bunun paralelinde ise, Facebook’ta reklam vermek her geçen daha da karışık ve zor hale gelmeye başladı. Öncelikle, Facebook’un her reklamı yayınlamadığını belirtmemiz gerekiyor. Reklamlar oluşturulduktan sonra bir yönetim & onay sürecine giriliyor ve kurallar dahilinde olan reklamlar yayınlanmaya başlıyor. Ancak, şunu da söylemek gerekir ki çok uç seviyede olmayan reklamların neredeyse tamamı yayınlanıyor. Aslında, Google Adwors reklamlarına nazaran Facebook reklamların eleme kriterlerinin daha esnek olduğunu söyleyebiliriz. Okumaya devam et Facebook’ta Reklam Vermek (Tavsiyeler)

Sosyal Medya’da Kedi Videoları Zengin Etti

Masa başında çalışırken telefonla bir arkadaşınızla konuşmak veya sosyal ağlarda gezinmek rutin hale gelen davranışlar. Ancak, kısa süreli kaçamakları başka bir boyuta taşıyanlar da var. Örneğin, işini Çin’deki bir şirkete yaptıran ve tüm gün boş boş oturan bir ABD’li gibi. Sosyal Medya Ajansı olarak bu duruma bizler de gerçekten çok şaşırdık. Okumaya devam et Sosyal Medya’da Kedi Videoları Zengin Etti

Sosyal Medya Nereye Gidiyor?

İnanılmaz şekilde büyüyen bir potansiyel var ve bunun farkında olmamak mümkün mü?  Bahsettiğimiz potansiyel tam da tahmin ettiğiniz üzere, evet. Sosyal medya. İlk önce sadece paylaşımlarımızı yaptığımız ve masumane kullandığımız bir facebook. Daha sonra ise alışmamızın pek de zor olmadığı, her ne kadar Facebook ile benzetilse de farklı bir tarza sahip olan Twitter girdi hayatımıza. İlk başta sadece arkadaşlarımız ile sohbet etmek, iletişim kurmak ve hatta o meşhur söylem olan ilkokul arkadaşımızı bulmak içindi bu paylaşım alanları. Peki ya sonra? Sonra ise büyük bir reklam alanına dönüştü. Artık herkes sosyal medya mecralarında para kazanma ya da dolandırma peşindeydi. Okumaya devam et Sosyal Medya Nereye Gidiyor?

Sosyal Olmak

Sosyal medyada resmi kanallar aracılığı ile var olmak her zaman avantajlıdır çünkü başkalarının sizin ağızınızdan markanız hakkında yorumlar yapması çoğu zaman negatif PR çalışması olarak görülmektedir. Bu nedenle de başkalarına böyle önemli bir fırsat vermemek ile birlikte markanıza gelebilecek zararları önlemek kesinlikle önemlidir.

Ancak, sosyal medyada var olmak ile gereksiz paylaşımlar yapmayı birbirinden keskin çizgiler ile ayırmak gerekmektedir. Bunun anlamı ise sosyal olmak sürekli paylaşımlar yapmak değildir. Kullanıcıların veya takipçilerin genellikle sizden bir beklentisi olmaktadır ve bu beklentileri karşıladığınız sürece onların takip ettiği ve değer verdiği bir marka olabilirsiniz. Bunların dışında ise, siz takip edilmeye layık görülmeyen ve spam (gereksiz paylaşımlar, dijital taciz) yapan bir marka olmaktan öteye geçemezsiniz. Spam yapan bir markanın spam marka sıfatını kolay kolay değiştiremeyeceği ve online itibar yönetimi gibi konularda bir sosyal medya ajansı‘ndan üst seviyede hizmet alması gerekmektedir. Yoksa, var olan ya da var olması için çaba gösterilen marka prestijini yükseltebilme girişimleri yok olacaktır.

Sosyal Olmak
Sosyal Olmak

Okumaya devam et Sosyal Olmak

Sosyal Medya ROI

Her mecrada yatırımın geri dönüşü merak edilir (ROI: Return of Inverstment) ve yatırım yapılmadan önce akıllarda en çok yer ediden sorudur: “bu projenin sonuçları / harcamalar bize ne sağlayacak?” Uzun uzadıya araştırmalar ve analizler yapılır. Bu sırada eğer bu yatırımın karlılık oranından şüphe edilirse hemen farklı bir aksiyon alınarak projeden vazgeçilir.

Sosyal medyada da durum farksızdır. Sosyal medyaya yapılan pazarlama yatırımlarının geri dönüşü de her zaman merak edildi hala da merak edilmeye devam ediliyor. Bazı markalar sosyal medyayı  ciddi bir pazarlama arac ıolarak görürken, bazı markalar da sosyal medyayı ne yazık ki hiç ama hiç umursamıyor. Ancak, markaları da sosyal medyada olması gerekenler ve olmasa kaybı olmayacak markalar olarak değerlendirebiliriz. Sosyal medyada olmanın en önemli amaçlarından bir tanesi hedef kitle, müşteriler veya potansiyel müşteriler ile interaktif bir iletişimi içerisinde olmak olarak ifade edilebilir. Eğer bir markanın hedef kitlesi veya müşterileri bu mecrada yer almıyorlarsa bu mecrada olmanın çok fazla bir önemi olmayacaktır. Bu nedenle de hedef kitlesini iyi analiz ederek, bu kitleye en kolay nasıl ulaşabileceğini öğrenmelidir. Böylelikle, sosyal medya yerine daha efektif bir mecra seçiminde bulunabilirler.

Sosyal medyada yatırımın geri dönüşü aşamalarını şu şekilde sıralayabiliriz;

Okumaya devam et Sosyal Medya ROI

Dikkate Değer Sosyal Ağlar

Sosyal ağlar, insanların internet aracılığı ile hayatlarında olup bitenleri paylaşmasını sağladığı gibi aynı düşünceye sahip bireylerin de bir araya gelip gruplar kurarak iletişime geçmesine yardımcı olur. Bu ağlar sayesinde tanıdığınız ama ulaşmakta güçlük çektiğiniz arkadaşlarınıza ve diğer kişilere ulaşmanız da kolaylaşır. Her ne kadar sosyal paylaşım siteleri denince aklımıza Facebook, Twitter ya da Myspace gelse de diğer dikkate değer sosyal paylaşım sitelerine de değinmek gerekir. Friendfeed, Pinterest, Eyje, Foursquare bunlardan bazılarıdır ve bu sosyal ağlar kayda değer bir gelişim göstermektedir. Okumaya devam et Dikkate Değer Sosyal Ağlar

Popüler Sosyal Siteler

Günümüzde iletişim kurmak için artık pek çok yol var. Hatta bu iletişim o kadar hızlı yapılabiliyor ki dünyanın bir ucundan diğer ucuna istediğiniz zamanda istediğiniz dakikada ulaşabiliyorsunuz. Teknolojinin bir getirisi olan bu iletişim özgürlüğü pek çok kişinin işine yaramaktadır. Markalar için ise, çalıştıkları sosyal medya ajansları sayesinde diledikleri anda istedikleri her dijital mecraya ulaşabiliyor. Üstelik bunu yaparken bir yandan televizyon izleyebilir bir yandan da yanınızda bulunan diğer insanlarla konuşmaya devam edebilirsiniz.

İnternette en çok kullanılan ve yaygın olan sosyal medya kanalları Facebook, Twitter gibi herkesin en çok bildiği sitelerdir.  Facebook ve Twitter birbirinden biraz farklı olsa da ikisi de aslında aynı amaca hizmet etmektedir. Bunun adı da iletişim. Çok faydalı olan bu iki uygulama insanların hayatlarında vazgeçemediği bir alışkanlık haline gelmiş durumdadır.

Okumaya devam et Popüler Sosyal Siteler