Sosyal Medya Yönetimi Nedir?

Ticari kuruluşların iletmek istedikleri tüm iletilerini sosyal medya kanalları aracılığı ile ulaştırılmasına medya yönetimi olarak nitelendirebiliriz. İletişim kurmak adına en önemli dijital platform olan sosyal ağların verimli bir şekilde kullanılması adına sosyal medya ajansının en etkin şekilde yönetilmesi gerekir. Markanızın tanıtımı, firmanızın reklamını yapmak, içeriklerinizin direkt olarak tüketiciler ile buluşması planlanan sosyal medya yönetimi sayesinde daha hızlı bir şekilde gerçekleşmektedir. Okumaya devam et Sosyal Medya Yönetimi Nedir?

Turkcell Sarı Kutu İle Hediyelerinizi Almayı Unutmayın

Turkcell operatörü Türkiye’de pek çok kişiye hizmet veren bir operatördür. Türkiye’nin ilk GSM operatörü olan Turkcell ve yaklaşık olarak 35 milyon kişiye hizmet veriyor. Turkcell Mehmet Emin Karamehmet tarafından 28 Şubat 1994 tarihinde kurulmuştur. Turkcell şirketi kurulduğu günden itibaren kendini her gün biraz daha fazla geliştirerek çeşitli yurt dışı firmaları ile anlaşarak gelirini çok yüksek düzeylere getirmeyi başarmıştır.

Okumaya devam et Turkcell Sarı Kutu İle Hediyelerinizi Almayı Unutmayın

Popüler Sosyal Medya Sitesi Ceza Alabilir

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan, Türkiye’nin taleplerine rağmen Twitter’ın burada ofis açma konusunda müspet şekilde yaklaşmadığını belirtti. Elvan, “Mahkeme kararlarını uygulamayan şirketlere para cezası getireceklerini, bununla ilgili bir düzenleme yapılacak.” şeklinde konuştu.

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan, İnternet ortamında erişim engelleme ya da içerik çıkarma gibi konularda mahkeme kararlarını uygulamayan şirketlere para cezası getireceklerini, bununla ilgili bir düzenleme yapacaklarını bildirdi. Okumaya devam et Popüler Sosyal Medya Sitesi Ceza Alabilir

Yandex Türkiye 3 Yaşında!

Arama motoru olmayı başarmak, basit ilkeler üzerine yükselen bir ticari anlayışla olmaz. Ar-Ge yatırımı yapmakla gerçekleşir. Bunun en güzel örneği dünyanın 1.sırasında olan ve yerini de bırakmaya niyetli olmayan Google firmasıdır. Google daha bu denli yaygınlaşmadan önce Yahoo, Altavista gibi çok ziyaret edilen web siteleri kullanıcılara arama motoru olarak hizmet vermekteydi. Ancak küresel dev Yahoo hariç diğer sitelerin zayıf altyapısından dolayı bu alanda yükselmek iki firmaya kaldı: Yahoo ve Google. Ancak bu rekabet biter gibi derken Rusya’dan atak yapan Yandex çok hızlı şekilde bilişim sektörünün bu alanında ciddi yatırımlar yaptı. Böylece yazının girişinde bahsettiğimiz gibi Ar-Ge’siz yazılım sektöründe tutunulamıyacağını Yandex bir kez daha kanıtlamış oldu.

Okumaya devam et Yandex Türkiye 3 Yaşında!

Sosyal Medya ve SEO

Sosyal medya ve SEO (search engine optimization / arama motoru optimizasyonu) arasında doğrudan bir ilişki bulunmaktadır. Tanınmış ve bilinen pek çok firmanın kendine ait bir internet sitesi bulunmasıyla birlikte mutlaka Facebook, Twitter ya da Youtube gibi sosyal ortamlarda da sayfaları bulunmaktadır. SEO’yu kullanarak arama motorlarında üst sıralara çıkarılan bir site, sosyal mecra mecralarında da daha fazla kişiye ulaşarak sitenin büyümesini ve arama motorunda üst sayfalarda çıkmasını sağlamaktadır. SEO konusunda ise sosyal medya ajansları ile çalışmak bir çok marka ve kurumsal şirket için marka bilinirliği ve milyonlarca kişiye ulaşmak konusunda faydalı olmaktadır. Okumaya devam et Sosyal Medya ve SEO

Sosyal Medya ROI

Her mecrada yatırımın geri dönüşü merak edilir (ROI: Return of Inverstment) ve yatırım yapılmadan önce akıllarda en çok yer ediden sorudur: “bu projenin sonuçları / harcamalar bize ne sağlayacak?” Uzun uzadıya araştırmalar ve analizler yapılır. Bu sırada eğer bu yatırımın karlılık oranından şüphe edilirse hemen farklı bir aksiyon alınarak projeden vazgeçilir.

Sosyal medyada da durum farksızdır. Sosyal medyaya yapılan pazarlama yatırımlarının geri dönüşü de her zaman merak edildi hala da merak edilmeye devam ediliyor. Bazı markalar sosyal medyayı  ciddi bir pazarlama arac ıolarak görürken, bazı markalar da sosyal medyayı ne yazık ki hiç ama hiç umursamıyor. Ancak, markaları da sosyal medyada olması gerekenler ve olmasa kaybı olmayacak markalar olarak değerlendirebiliriz. Sosyal medyada olmanın en önemli amaçlarından bir tanesi hedef kitle, müşteriler veya potansiyel müşteriler ile interaktif bir iletişimi içerisinde olmak olarak ifade edilebilir. Eğer bir markanın hedef kitlesi veya müşterileri bu mecrada yer almıyorlarsa bu mecrada olmanın çok fazla bir önemi olmayacaktır. Bu nedenle de hedef kitlesini iyi analiz ederek, bu kitleye en kolay nasıl ulaşabileceğini öğrenmelidir. Böylelikle, sosyal medya yerine daha efektif bir mecra seçiminde bulunabilirler.

Sosyal medyada yatırımın geri dönüşü aşamalarını şu şekilde sıralayabiliriz;

Okumaya devam et Sosyal Medya ROI

Merhaba

Sosyal Medya Ajansı, 23 Ağustos 2012 itibariyle yayın hayatına başladı. Sosyal Medya Ajansı adlı bu blog içerisinde Sosyal Medya’ya ve Sosyal Medya Ajansları’na dair bir çok farklı konuya değineceğiz. Facebook, Twitter, Linkedin, Pinterest, Google+, Youtube gibi popüler sosyal medya araçları ve içerik üretim merkezlerini temel alacak olan blogumuzda, Sosyal Medya adına günlük sosyal (medya) hayatınızda size fayda sağlayacak olan içeriklere ve güncellemelere sahip olacaksınız.

Eğer sizler de bu içerik deposuna katkıda bulunmak isterseniz, bizlere yorumlar ile ulaşabilirsiniz ve ya Twitter’da @SosyalM hesabı ile iletişime geçebilirsiniz.