Facebook Reklam

Facebook’ta Reklam Vermek (Tavsiyeler)

Facebook‘un üye sayısının 1 milyara ulaşmasının ardından, markalar ve reklam verenler için en çekici mecra olmaya başladığını rahatlıkla söyleyebiliriz. Reklam gelirlerini istediği düzeye çıkartamadığı dedikodularının sektörde dolaşmasına rağmen, sosyal medya lideri reklam alternatiflerini sürekli olarak arttırmaya devam ediyor. Bunun paralelinde ise, Facebook’ta reklam vermek her geçen daha da karışık ve zor hale gelmeye başladı. Öncelikle, Facebook’un her reklamı yayınlamadığını belirtmemiz gerekiyor. Reklamlar oluşturulduktan sonra bir yönetim & onay sürecine giriliyor ve kurallar dahilinde olan reklamlar yayınlanmaya başlıyor. Ancak, şunu da söylemek gerekir ki çok uç seviyede olmayan reklamların neredeyse tamamı yayınlanıyor. Aslında, Google Adwors reklamlarına nazaran Facebook reklamların eleme kriterlerinin daha esnek olduğunu söyleyebiliriz.

Şu anda Facebook‘un tam olarak 12 farklı reklam alternatifi bulunmakta ve öncelikli olarak bu alternatiflerden bir tanesini seçmeniz gerekiyor. Ardından, seçtiğiniz reklam modelini kullanabilmek için Facebook reklam kuralları‘nı okumanız ve kabul etmeniz gerekiyor. Reklam kurallarını göz önünde bulundurmadan reklamınızı yayınlamak isterseniz, yine de reklamınızı yayınlama şansınız var ancak bir nebze de olsa reklamınız red cevabı ile karşılaşabilir. Buna da hazırlıklı olmalısınız. Ancak, çok büyük ihtimalle reklamlarınız birkaç saat içerisinde yayınlanacaktır. Gelelim bu Facebook reklam kurallarına.

Facebook Reklamcılığı
Facebook Reklamcılığı

 

 

Facebook Reklam Kuralları

Facebook; Facebook’ta yayınlanacak olan reklamların hangi kurallara uyması gerektiğini, Facebook reklamlarının ne gibi özelliklere sahip olabileceğini ve hangi türde reklamların Facebook’ta yayınlanma ihtimalinin olmadığını açık ve belirgin bir şekilde belirtmiş. Sosyal medya devinin aslında çok fazla katı kuralları bulunmuyor ve daha önce de belirttiğimiz üzere Google Adwords’e göre daha esnek bir yapıya sahip diyebiliriz.

Facebook özellikle yayınlanacak olan reklamların yanıltıcı olmamasını istiyor. Ayrıca, verilerin gizliliği konusunda her ne kadar yoğun eleştiriler alsa da, reklamlarda verilerin gizliliği konusunda kuralları bulunuyor. Bunun temelinde ise, bir reklam kampanyası sonucunda elde edilen verilerin, asla başka kişilere satılamayacağı ve alınan etkileşimlerin başka kampanyalar ile birleştirilemeyeceği şeklinde kurallar bulunuyor. Facebook, reklamların içerisinde din, dil, cinsel kimlik ve ırk gibi kişileri aşağılamaya yönelik davranışlara izin vermeyeceğini de belirtiyor.

Reklam görselleri ve metinlerinin haricinde de reklam verenlerin bazı kurallara uyması gerekiyor. Bunlardan bir tanesi ise, Reklam ve Sponsorlu Haberler‘de call to action kesin bir şekille yasaklanmış. Yani, beğen ya da paylaş gibi kullanıcıları açık bir şekilde aksiyon almaya davet edecek sözlerin ya da görsellerin kullanılması Facebook tarafından yasaklanmış. Bunun yanı sıra, ürün reklamlarında eğer bir indirim söz konusuysa, bu indirimin miktar olarak net bir şekilde yer alması da yasaklanmış durumda.

 

Facebook Etkili Reklam
Facebook’ta reklam yayınlamak için: 0216 702 16 89 (Creamive Sosyal Medya Ajansı)

 

Facebook’ta Yasaklı Ürünler

Önemli konulardan bir tanesi de reklamların konusu ve içeriği. Facebook’un belirlediği ve kurallara göre her ürünün ya da her reklamın her ülkede yayınlanması maalesef söz konusu olamıyor. Bunun nedeni ise, bazı ülkelerin kanunlarında belli reklamların yasaklanmış olmasıdır.  Afganistan, Bangladeş, Birleşik Arap Emirlikleri veya benzeri ülkelerde alkol reklamları gösterilemiyor. Bunun nedeni ise, bu ülkelerin kanunlarınca alkolün reklamının yapılamıyor olmasıdır.

Bunların yanı sıra; cinsellik ürünlerinin, kumar oyunlarının ve piyango vari oluşumların, tütün ve uyuşturucu maddelerin, casus ve zararlı yazılımların, ayrıca reçete ile satılması gereken ilaçların da Facebook’ta reklam olarak yayınlanması yasaklanmış durumda. Bu reklam istekleri ülke ayrımı yapılmaksızın, Facebook kurallarınca yayınlanamamaktadır.

 

Üst kısımda yer alan kıstasları haricinde kalan reklam istekleri Facebook’ta yayınlanıyor ve belirlenen hedef kitleye ulaştırılıyor. Reklamların onay süreci ise 1 ila 24 saat arasında değişebiliyor.

Bir önceki yazımız olan Dijital Reklam Harcamalarında 1. Oldu başlıklı makalemizde 2012 reklam harcamaları, dijital reklam ve dijital reklam gelirleri hakkında bilgiler verilmektedir.

One thought on “Facebook’ta Reklam Vermek (Tavsiyeler)”

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir