Dijital Reklam Harcamaları

Dijital Reklam Harcamalarında 1. Oldu

Reklam harcamaları yılın ilk altın ayında geçtiğimiz senenin aynı dönemine göre yüzde 5 attı ve 2 milyar 396 milyon lira olarak bu altı aylık periyot tamamlandı. 2012’nin ikinci altı aylık süre diliminde, dijital reklam sektörü yüzde 27 ile reklam harcamaları toplamı içerisinde payını en çok artıran mecra oldu. Öngörülere göre, 2012 yılının sonunda yapılacak olan reklam yatırımları toplamında yüzde 8’lik bir büyüme bekleniyor. Reklamcılar Derneği‘nin hazırladığı verilere göre 2012 yılı ilk 6 ay reklam yatırımları şöyle:

Reklam Mecrası Mecranın Payı
 Televizyon % 56,74
 Basın (Gazete, dergi…) % 23,95
 Dijital % 8,65
 Açık Hava % 6,78
 Radyo % 2,70
 Sinema % 1,18
Dijital Reklam Harcamaları
Dijital Reklam Harcamaları

 

Dijital gelirler yüzde 27 ile birinci

2012 yılının ikinci aylık döneminde, dijital reklam harcamaları toplamı içerisindeki payını en çok artıran reklam mecrası oldu. Dijital reklam mecralarına verilen reklamlar 2011 yılının aynı dönemine göre yüzde 27 artış sağladı ve ilk 6 ayında 207 milyon TL’lik bir harcamaya ulaştı. 2011 senesinde dijital reklam harcamalarının toplam reklam harcamaları içindeki payı yüzde 6.18 idi. Bu oran 2012 yılında 8.65’e çıktı. Yılın ilk altı ayında TV reklam gelirleri yüzde 3, gazete reklam gelirleri ise yüzde 4 arttı.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir